Feel Free to browse through our FAQs or Contact Customer Support. We are here to listen 24/7.
Vi älskar alltid att välkomna nya kunder och därför gjorde vi det väldigt enkelt och simpel för dem att förvärva våra produkter och tjänster. Som ny kund hos oss, vet vi att du kan ha några frågor angående våra policyer, tjänster, support och produkter. Och av dessa skäl är vi här för att förklara allt i detalj så att du kan få alla svar på dina frågor som orsakar dig oro.
Först måste du förstå att vi “Firewall Force” är en verklig B2B / B2C IT-återförsäljare och nätverkslösning tjänsteleverantör. Vi samarbetar med branschens mest kända varumärken och erbjuder deras produkter till bra rabatter. Vi är säkra på vår prismatchning kunskap och därför ber vi öppet att dela med dig av dina förslag eller funderingar när du köper från oss.
Vi svarade nedan på några av de flesta frågade frågor av nya användare. Ta en titt och låt oss veta via e-post eller ring om du har några fler.
Om du vill beställa utrustning, det finns 3 olika sätt att göra det. Du kan köpa direkt från vår onlinebutik där du har fullständig frihet att välja vilken produkt som helst som listas på vår webbplats (om du inte hittar din produkt, kontaktar du oss för senaste prissättning och leveranstid) och betala i kassafönstret där du hittar flera betalningsmetoder för att underlätta köpet.
Det andra alternativet är att du kan skicka e-post till oss direkt och skicka din fråga / BOQ / RFQ för att få den senaste prissättningen och leveranstidslinjen med detaljerade villkor.
Tredje alternativet är att gå till vår “Begär Offert” sida, och fyll i formuläret med din nödvändiga produkt och klicka på skicka-knappen. Vår försäljningsavdelning kommer att kontakta dig inom samma arbetsdag.
Du kan betala oss i kassafönstret där du ser lokala betalningsmetoder som är helt säkra. Du kan också använda “Klarna / Nets” i kassan. Du kan betala oss direkt igenom banköverföring eller använda tjänster från banker som Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. Vi accepterar också PayPal-betalningar. Kontakta oss innan du fattar ett beslut.
Nej, vi är inte begränsade till att bara flytta lådor. Vi är ett team av högt kvalificerade människor som kan designa och integrera lösningar för avancerade nätverkstjänstarkitekturer. Vi uppmuntrar dig att rådgöra med oss innan du går någon annanstans och slösar bort både tid och pengar. Vi erbjuder snabb service i alla faser.
Oroa dig inte för det här. Ditt köp är helt säkert hos oss. Vi “Firewall Force” erbjuder fullständig original tillverkargaranti för alla märken som vi säljer. Du får din beställning efter behov, original, äkta, kanaliserad och 100% garanterad.
Även om vi gör vårt bästa för att uppdatera vår butikskatalog regelbundet, men om din önskade produkt inte är listad här och den är relaterad till våra varumärken, kontakta oss direkt så att vi kan erbjuda dig en offert.
Ja absolut, vi levererar order till alla EU-länder, USA, Kanada, Mellanöstern, Asien och Australien. Kontakta oss med din fråga så guidar vi dig i processen.
Om du vill beställa utrustning, det finns 3 olika sätt att göra det. Du kan köpa direkt från vår onlinebutik där du har fullständig frihet att välja vilken produkt som helst som listas på vår webbplats (om du inte hittar din produkt, kontaktar du oss för senaste prissättning och leveranstid) och betala i kassafönstret där du hittar flera betalningsmetoder för att underlätta köpet.
Det andra alternativet är att du kan skicka e-post till oss direkt till sales@firewallforce.se och skicka din fråga / BOQ / RFQ för att få den senaste prissättningen och leveranstidslinjen med detaljerade villkor.
Tredje alternativet är att gå till vår “Begär Offert” sida, och fyll i formuläret med din nödvändiga produkt och klicka på skicka-knappen. Vår försäljningsavdelning kommer att kontakta dig inom samma arbetsdag.
När ni har fått din beställning / förfrågan / kommer vi att svara dig inom några timmar. Därefter kommer vi att ordna ett avtal mellan oss där vi båda kommer överens om ömsesidiga villkor avseende tidslinje för leverans, frakt, garanti, support efter försäljning, prissättning och betalningsstruktur.
För onlinebeställningar behöver vi inte inköpsorder, du kan köpa och betala direkt i kassan. Och sedan levereras din beställning till din adress inom en vecka.
Men för offlinebeställningar via “Begär offert eller e-post” behöver vi en undertecknad inköpsorder och ett skriftligt avtal för betalning. Det är för vår egen rekord och att göra ett köp giltigt och säkra båda parters intressen.
För mer information om betalningsvillkor och leveransförsändelse, kolla in andra avsnitt på FAQ-sidan.
Kontakta oss på +46 (0) 8517 082 92 eller skicka ett e-postmeddelande till sales@firewallforce.se
Vi levererar gratis. Ja det stämmer, vi lägger vanligtvis inte till separata leverans- och leveranskostnader. Om paketet är mellan 30-70 kg är leveransen gratis. Men om din beställning har mer vikt än detta, kommer det att kosta en liten summa som vi kommer att lägga till i offerten. Du får den tydliga kostnaden i offerten och inga dolda avgifter.
Vi kan leverera beställning på din adress om du vill eller så kan du välja din beställning från vårt kontor på FirewallForce Sverige AB, Svetsarvägen 15, 2tr, 171 41 Solna Business Park, Sverige.
Våra öppettider är 9-5 från måndag till fredag. Om vi får din beställning inom öppettider och efter betalningskontroll behandlar vi din beställning till ytterligare åtgärder inom samma dag.
Vanlig tid för att få din leverans är 3-4 dagar om i lager beror på platsen. Och 1-2 veckor för varor som inte finns i lager. Vi erbjuder express snabb leveransmetod som kostar dig lite extra men det kommer att se till att du får varan inom minsta tidsram.
Vi samarbetade redan med dem bästa kurirföretag och vi hade ett avtal med dem om att leverera varor i tid. Därför kan du inte välja din egen leveransmetod. Men om du är orolig för detta kan vi ge dig flera alternativ för att välja din leveransmetod. Några av våra kurirpartners listas nedan.
Postnord, Airmee, DHL, UPS, Best, Bussgods, DPD, DSV, FEDEX.
Ja, vi kan och vi gör detta. Kontakta oss med din fråga för mer information.
Ja absolut, vi levererar order till hela EU-länder, USA, Kanada, Mellanöstern, Asien och Australien. Kontakta oss med din fråga så guidar vi dig i processen.
När du köper hos oss får du ditt beställning spårningsnummer via e-post eller sms. Du kan spåra din beställning i realtid och i händelsen av fördröjning kan du kontakta oss direkt.
Oroa dig inte, vi hjälper dig här. Först ger vi dig ett spårningsnummer så att du kan hålla dig uppdaterad. Men om din beställning av någon anledning blir försenad, råder vi dig att kontakta oss direkt så att vi kan berätta var ditt paket är och när får du det.
Ja absolut. Du kan meddela oss vilka delar / produkter du vill ta emot och i vilken stad / område så tar vi hand om det. Kontakta oss angående detta.
Väl vår produktkatalog är redan fylld med lager enheter som ni kan se på varje produktsida. Vi uppdaterar vårt lagersystem regelbundet. När du klickar på en produkt ser du hur många enheter har vi i lager. Så känn dig fri och säker att beställa vad du vill. Du kan också maila oss för att bekräfta tillgänglighet och leveranstid.
Detta avsnitt täcker frågorna om support efter försäljning.
Du kan bara avbryta din beställning före betalning och inköpsorder. Men när du har undertecknat avtalet / inköpsordern kommer din leverans att behandlas och du är bunden av ett avtal efter att ha gjort beställningen. Mer information om vår ”Returpolicy” beskrivs i avsnittet på sidan Kundtjänst / FAQ.
Vi tar hand om saker som detta och för det är vi ansvariga för att kompensera dig. Om en produkt är skadad eller saknas kan du kontakta oss så tar vi hand om den.
Ja, även om vi bryr oss särskilt om den här saken, men vi föreslår att du försäkrar dina produkter när du köper om det är viktigt för dig. Låt oss veta innan vi beställer så att vi kan anpassa dig till vår kurirpartner för mer information.
Vi hjälper dig gärna med distribution och installation av utrustning. Det är inte gratis, men vi ser till att vi tar ut ett mycket rimligt pris för konfigurering av enheter. Våra distributionstjänster finns tillgängliga på plats, fjärrkontroll eller före leverans. Se avsnittet på servicesidan.
Frågor relaterade till ditt konto hos oss. Du kan alltid låta oss veta om du har problem med att logga in.
Det är väldigt enkelt. Gå till inloggningssidan, skapa ett nytt konto där med ett unik e-postadress som inte får användas innan och ett starkt lösenord.
Oroa dig inte, maila oss med dina kontaktuppgifter så återställer vi ditt konto med nya inloggningsuppgifter.
Logga in först, på användarportalen hittar du alla detaljer och avsnitt där du kan ändra eller uppdatera önskad information.
Kunden måste förstå att vi “Firewall Force” inte är tillverkaren av de produkter som köps av oss och de enda garantier som erbjuds är de av tillverkaren, inte “Firewall Force”. Alla produkter levereras med standardgaranti som erbjuds av tillverkaren men garantiperioden är möjlig att förlänga genom att köpa relevanta supporttjänster, SMARTnet & licenser.
När man köper produkterna förlitar sig kunden endast på tillverkarens specifikationer och förlitar sig inte på några uttalanden, specifikationer, fotografier eller andra illustrationer som representerar de produkter som kan tillhandahållas av Firewall Force. Kontakta oss omedelbart för tekniska frågor angående garanti.
I samband med tjänster; varken dotterbolag till Firewall Force eller tredjepartsleverantörer är ombud för “Firewall Force”.
Vi följer strikt svensk lag som skiljer mellan tillverkargaranti och säljargaranti. Vi tillhandahåller inte säljargaranti (vår egen) förutom endast tillverkargaranti som kommer när du köper din produkt.
Till exempel tillhandahåller Cisco tillverkare (Cisco-garanti) på SMB-produkter i 12 månader och på andra produkter som katalysatorserier i 3 månader. Vi föreslår alltid att du pratar med oss ​​så att vi kan berätta om varje produktgaranti.
Du kan köpa licens / utökade garantistödkontrakt från oss. Kontakta oss.
Varje märke och produkt har sin egen tillverkargaranti som du kan fråga oss om du är osäker på.
Ja, du kan enkelt förlänga garantin genom att köpa supportlicenser / SMARTnet etc. Vi behöver bara enhetens serienummer och sedan skickar vi offert / pris till dig.
Ja, du kan få det. Supportgarantier är en annan separat sak som du måste betala för. Och principleverantören / tillverkaren kommer att förlänga garantin. I Cisco kan du ansöka om SMARTnet och som resultat får du ett anpassat TAC-nummer som du kan använda i alla fall eller klaga på din enhet.
Alla returförfrågningar måste gå igenom vår RMA-avdelning och efter godkännande accepterar vi returer. Det finns vissa villkor som vi ställer för att ta emot returvaror. Vi respekterar affärsrätten och konsumenträttigheterna, därför följer vi lagen och vi utövar ingen olaglig praxis.
Här ser du fullständig betalningsinformation om ditt köp.
Ja du kan, kontakta oss med ditt beställningsnummer och postnummer så skickar vi dig en ny faktura.
Oroa dig inte, skriv ett mejl på sales@firewallforce.se med bifogad faktura och förklara vad du vill ändra.
För att diskutera detta, kontakta oss så att vi kan hitta ett lämpligt och enkelt sätt för att betala.
Ja, i vissa fall (offlinebeställning) och för nya kunder som inte har någon köphistorik hos oss, kräver vi lite förskott för att säkra din beställning.
Vi välkommer dig för att diskutera detta. Kontakta oss angående detta.
Our 24/7 Customer Support is here to help.
Contact Customer SupportPå GPL-prislista. Partipriser med stora rabatter på bulkkvantiteter.
Vi är öppna för att diskutera dina bekymmer om prissättning om så det önskas. Vi gör vårt bästa för att matcha ditt målpris och det är därför vi är här.
Du får spårningsnummer så att du kan hålla ett öga. Du får ditt köp inom utlovad tidsberäkning.
Vanligtvis skickar och levererar vi varor till din adress helt gratis. Vi har redan beräknat denna kostnad i en mycket rimlig skala. Hör av dig om du vill veta mer.
Du kan handla produkter online hos oss genom att använda säkra betalningsinkörsport eller så kan du mejla oss din förfrågan eller begära en offert / RFQ för offline köp.
Vet du inte vad som är bäst för ditt företag? Inga problem. Vi hjälper dig att välja rätt produkt och i förförsäljningsarbete.
Du kan hyra produkter från oss med 0% ränta eller använda AfterPay när du checkar ut. Detta kräver dock en kreditkontrollhistorik för att godkännas.
Vi säljer kanaliserade autentiska produkter med standardgaranti från tillverkaren. Alla produkter är tillämpliga på garantilicenser och respektive supportavtal.
Vi har redo att leverera produkter i våra lager i Sverige och resten av Europa. Kontakta oss för att kontrollera aktuell tillgänglighet för din önskade produkt.