NEED

Feel Free to browse through our FAQs or Contact Customer Support. We are here to listen 24/7.

Hur Vi Kan Hjälpa Dig?

Ny Kundguide

Vi älskar alltid att välkomna nya kunder och därför gjorde vi det väldigt enkelt och simpel för dem att förvärva våra produkter och tjänster. Som ny kund hos oss, vet vi att du kan ha några frågor angående våra policyer, tjänster, support och produkter. Och av dessa skäl är vi här för att förklara allt i detalj så att du kan få alla svar på dina frågor som orsakar dig oro.

Först måste du förstå att vi “Firewall Force” är en verklig B2B / B2C IT-återförsäljare och nätverkslösning tjänsteleverantör. Vi samarbetar med branschens mest kända varumärken och erbjuder deras produkter till bra rabatter. Vi är säkra på vår prismatchning kunskap och därför ber vi öppet att dela med dig av dina förslag eller funderingar när du köper från oss.

Vi svarade nedan på några av de flesta frågade frågor av nya användare. Ta en titt och låt oss veta via e-post eller ring om du har några fler.

Om du vill beställa utrustning, det finns 3 olika sätt att göra det. Du  kan köpa direkt från vår onlinebutik där du har fullständig frihet att välja vilken produkt som helst som listas på vår webbplats (om du inte hittar din produkt, kontaktar du oss för senaste prissättning och leveranstid) och betala i kassafönstret där du hittar flera betalningsmetoder för att underlätta köpet.

Det andra alternativet är att du kan skicka e-post till oss direkt och skicka din fråga / BOQ / RFQ för att få den senaste prissättningen och leveranstidslinjen med detaljerade villkor.

Tredje alternativet är att gå till vår “Begär Offert” sida, och fyll i formuläret med din nödvändiga produkt och klicka på skicka-knappen. Vår försäljningsavdelning kommer att kontakta dig inom samma arbetsdag.

Du kan betala oss i kassafönstret där du ser lokala betalningsmetoder som är helt säkra. Du kan också använda “Klarna / Nets” i kassan. Du kan betala oss direkt igenom banköverföring eller använda tjänster från banker som Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. Vi accepterar också PayPal-betalningar. Kontakta oss innan du fattar ett beslut.

Nej, vi är inte begränsade till att bara flytta lådor. Vi är ett team av högt kvalificerade människor som kan designa och integrera lösningar för avancerade nätverkstjänstarkitekturer. Vi uppmuntrar dig att rådgöra med oss innan du går någon annanstans och slösar bort både tid och pengar. Vi erbjuder snabb service i alla faser.

Oroa dig inte för det här. Ditt köp är helt säkert hos oss. Vi “Firewall Force” erbjuder fullständig original tillverkargaranti för alla märken som vi säljer. Du får din beställning efter behov, original, äkta, kanaliserad och 100% garanterad.

Även om vi gör vårt bästa för att uppdatera vår butikskatalog regelbundet, men om din önskade produkt inte är listad här och den är relaterad till våra varumärken, kontakta oss direkt så att vi kan erbjuda dig en offert.

Ja absolut, vi levererar order till alla EU-länder, USA, Kanada, Mellanöstern, Asien och Australien. Kontakta oss med din fråga så guidar vi dig i processen.

Beställningsguide Vanliga frågor

Om du vill beställa utrustning, det finns 3 olika sätt att göra det. Du  kan köpa direkt från vår onlinebutik där du har fullständig frihet att välja vilken produkt som helst som listas på vår webbplats (om du inte hittar din produkt, kontaktar du oss för senaste prissättning och leveranstid) och betala i kassafönstret där du hittar flera betalningsmetoder för att underlätta köpet.

Det andra alternativet är att du kan skicka e-post till oss direkt till sales@firewallforce.se och skicka din fråga / BOQ / RFQ för att få den senaste prissättningen och leveranstidslinjen med detaljerade villkor.

Tredje alternativet är att gå till vår “Begär Offert” sida, och fyll i formuläret med din nödvändiga produkt och klicka på skicka-knappen. Vår försäljningsavdelning kommer att kontakta dig inom samma arbetsdag.

När ni har fått din beställning / förfrågan / kommer vi att svara dig inom några timmar. Därefter kommer vi att ordna ett avtal mellan oss där vi båda kommer överens om ömsesidiga villkor avseende tidslinje för leverans, frakt, garanti, support efter försäljning, prissättning och betalningsstruktur.

För onlinebeställningar behöver vi inte inköpsorder, du kan köpa och betala direkt i kassan. Och sedan levereras din beställning till din adress inom en vecka.

Men för offlinebeställningar via “Begär offert eller e-post” behöver vi en undertecknad inköpsorder och ett skriftligt avtal för betalning. Det är för vår egen rekord och att göra ett köp giltigt och säkra båda parters intressen.
För mer information om betalningsvillkor och leveransförsändelse, kolla in andra avsnitt på FAQ-sidan.

Kontakta oss på +46 (0) 8517 082 92 eller skicka ett e-postmeddelande till sales@firewallforce.se

Frakt och Leverans

  • Beställnings placerings- och leveranspolicy Beställningar placerade från måndag till fredag ​​och skickas nästa arbetsdag. Beställningar som görs på röttdag skickas nästa arbetsdag.
  • Leverans tidslinje: Leveranstid för varor som inte finns i vårt lager vid beställningstillfället tar 1-2 veckor standard leveranstid. Om du behöver brådskande leverans kan vi importera varorna till en extra kostnad inom 4-6 dagar med hjälp av DHL, UPS eller expressfrakt. Dessutom kan vi använda alla tillgängliga tjänster för att skicka beställningar om leveranstiden inte påverkas negativt.
  • Elektronisk leverans: Vissa produkter kan vara tillgängliga för elektronisk leverans via e-post som programvara, licenser, aktiveringsnycklar etc.

Vi levererar gratis. Ja det stämmer, vi lägger vanligtvis inte till separata leverans- och leveranskostnader. Om paketet är mellan 30-70 kg är leveransen gratis. Men om din beställning har mer vikt än detta, kommer det att kosta en liten summa som vi kommer att lägga till i offerten. Du får den tydliga kostnaden i offerten och inga dolda avgifter.

Vi kan leverera beställning på din adress om du vill eller så kan du välja din beställning från vårt kontor på FirewallForce.se reg. som FF Detaljhandel AB, Svetsarvägen 15, 2tr, 171 41 Solna Business Park, Sverige.

Våra öppettider är 9-5 från måndag till fredag. Om vi ​​får din beställning inom öppettider och efter betalningskontroll behandlar vi din beställning till ytterligare åtgärder inom samma dag.
Vanlig tid för att få din leverans är 3-4 dagar om i lager beror på platsen. Och 1-2 veckor för varor som inte finns i lager. Vi erbjuder express snabb leveransmetod som kostar dig lite extra men det kommer att se till att du får varan inom minsta tidsram.

Vi samarbetade redan med dem bästa kurirföretag och vi hade ett avtal med dem om att leverera varor i tid. Därför kan du inte välja din egen leveransmetod. Men om du är orolig för detta kan vi ge dig flera alternativ för att välja din leveransmetod. Några av våra kurirpartners listas nedan.

Postnord, Airmee, DHL, UPS, Best, Bussgods, DPD, DSV, FEDEX.

Ja, vi kan och vi gör detta. Kontakta oss med din fråga för mer information.

Ja absolut, vi levererar order till hela EU-länder, USA, Kanada, Mellanöstern, Asien och Australien. Kontakta oss med din fråga så guidar vi dig i processen.

När du köper hos oss får du ditt beställning spårningsnummer via e-post eller sms. Du kan spåra din beställning i realtid och i händelsen av fördröjning kan du kontakta oss direkt.

Oroa dig inte, vi hjälper dig här. Först ger vi dig ett spårningsnummer så att du kan hålla dig uppdaterad. Men om din beställning av någon anledning blir försenad, råder vi dig att kontakta oss direkt så att vi kan berätta var ditt paket är och när får du det.

Ja absolut. Du kan meddela oss vilka delar / produkter du vill ta emot och i vilken stad / område så tar vi hand om det. Kontakta oss angående detta.

Väl vår produktkatalog är redan fylld med lager enheter som ni kan se på varje produktsida. Vi uppdaterar vårt lagersystem regelbundet. När du klickar på en produkt ser du hur många enheter har vi i lager. Så känn dig fri och säker att beställa vad du vill. Du kan också maila oss för att bekräfta tillgänglighet och leveranstid.

Support efter försäljning

Detta avsnitt täcker frågorna om support efter försäljning.

Du kan bara avbryta din beställning före betalning och inköpsorder. Men när du har undertecknat avtalet / inköpsordern kommer din leverans att behandlas och du är bunden av ett avtal efter att ha gjort beställningen. Mer information om vår ”Returpolicy” beskrivs i avsnittet på sidan Kundtjänst / FAQ.

Vi tar hand om saker som detta och för det är vi ansvariga för att kompensera dig. Om en produkt är skadad eller saknas kan du kontakta oss så tar vi hand om den.

Ja, även om vi bryr oss särskilt om den här saken, men vi föreslår att du försäkrar dina produkter när du köper om det är viktigt för dig. Låt oss veta innan vi beställer så att vi kan anpassa dig till vår kurirpartner för mer information.

Vi hjälper dig gärna med distribution och installation av utrustning. Det är inte gratis, men vi ser till att vi tar ut ett mycket rimligt pris för konfigurering av enheter. Våra distributionstjänster finns tillgängliga på plats, fjärrkontroll eller före leverans. Se avsnittet på servicesidan.

Mitt Konto

Frågor relaterade till ditt konto hos oss. Du kan alltid låta oss veta om du har problem med att logga in.

Det är väldigt enkelt. Gå till inloggningssidan, skapa ett nytt konto där med ett unik e-postadress som inte får användas innan och ett starkt lösenord.

Oroa dig inte, maila oss med dina kontaktuppgifter så återställer vi ditt konto med nya inloggningsuppgifter.

Logga in först, på användarportalen hittar du alla detaljer och avsnitt där du kan ändra eller uppdatera önskad information.

Garanti & Anspråk

Kunden måste förstå att vi “Firewall Force” inte är tillverkaren av de produkter som köps av oss och de enda garantier som erbjuds är de av tillverkaren, inte “Firewall Force”. Alla produkter levereras med standardgaranti som erbjuds av tillverkaren men garantiperioden är möjlig att förlänga genom att köpa relevanta supporttjänster, SMARTnet & licenser.

När man köper produkterna förlitar sig kunden endast på tillverkarens specifikationer och förlitar sig inte på några uttalanden, specifikationer, fotografier eller andra illustrationer som representerar de produkter som kan tillhandahållas av Firewall Force. Kontakta oss omedelbart för tekniska frågor angående garanti.
I samband med tjänster; varken dotterbolag till Firewall Force eller tredjepartsleverantörer är ombud för “Firewall Force”.

Vi följer strikt svensk lag som skiljer mellan tillverkargaranti och säljargaranti. Vi tillhandahåller inte säljargaranti (vår egen) förutom endast tillverkargaranti som kommer när du köper din produkt.

Till exempel tillhandahåller Cisco tillverkare (Cisco-garanti) på SMB-produkter i 12 månader och på andra produkter som katalysatorserier i 3 månader. Vi föreslår alltid att du pratar med oss ​​så att vi kan berätta om varje produktgaranti.

Du kan köpa licens / utökade garantistödkontrakt från oss. Kontakta oss.
Varje märke och produkt har sin egen tillverkargaranti som du kan fråga oss om du är osäker på.

Ja, du kan enkelt förlänga garantin genom att köpa supportlicenser / SMARTnet etc. Vi behöver bara enhetens serienummer och sedan skickar vi offert / pris till dig.

Ja, du kan få det. Supportgarantier är en annan separat sak som du måste betala för. Och principleverantören / tillverkaren kommer att förlänga garantin. I Cisco kan du ansöka om SMARTnet och som resultat får du ett anpassat TAC-nummer som du kan använda i alla fall eller klaga på din enhet.

Returer och återbetalningar

Alla returförfrågningar måste gå igenom vår RMA-avdelning och efter godkännande accepterar vi returer. Det finns vissa villkor som vi ställer för att ta emot returvaror. Vi respekterar affärsrätten och konsumenträttigheterna, därför följer vi lagen och vi utövar ingen olaglig praxis.

  • För att varorna ska vara berättigade till retur ska du se till att: Varorna köptes de senaste 14 dagarna från fakturadatumet. Varorna finns i originalförpackningen.
  • Följande varor kan inte returneras: Öppna lådor/försluta brott paket är inte godtagbara för returer. Varor måste vara i originalförpackning, oanvända och med alla möjliga delar. Leveransen av varor gjorda enligt dina specifikationer eller tydligt anpassade. Elektroniska föremål som licenser, produktnycklar, programvara, operativsystemets programvaror, SMARTnet etc. Leverans av varor som enligt sin natur inte är lämpliga att returnera försämras snabbt eller där utgångsdatumet är över. Leverans av varor som efter leverans, beroende på sin natur, är oskiljaktigt blandade med andra artiklar. Vi förbehåller oss rätten att enligt vårt eget gottfinnande vägra att returnera varor som inte uppfyller ovanstående returvillkor.
  • Returvaror: Du ansvarar för kostnaden och risken för att returnera varorna till oss. Du ska skicka varorna till följande Adress: FirewallForce.se reg. som FF Detaljhandel AB, Svetsarvägen 15, 2tr, 171 41 Solna Business Park, Sverige Vi kan inte hållas ansvariga för varor som skadats eller förlorats vid returförsändelsen. Därför rekommenderar vi en försäkrad och spårbar leveransservice. Vi kan inte utfärda en återbetalning utan originalkvitto / faktura för varorna eller bevis på mottagen returleverans.
  • OBS: Vi tar bilder innan vi levererar till din adress så att vi kan visa dig vid skadade returer.
  • Återbetalningar: Återbetalningar behandlas efter mottagande och inspektion av returnerade artiklar. Det kan ta en vecka att återbetala ditt belopp.
  • Ångerrätt: Du har rätt att säga upp ett kontrakt eller avtal inom 14 dagar. Ångerfristen är endast giltig i 14 dagar från fakturadatumet. För att kunna använda din ångerrätt måste du informera oss via e-post eller post genom att skriva ett tydligt brev som visar av vilka skäl du säger upp beställningen / avtalet. Vi accepterar inte uttagsbegäranden från en enskild person och på elektroniska objekt som licenser, SMARTnet, programvara, licensnycklar etc. Om du har några frågor, kontakta oss omedelbart.

Betalningsinformation

Här ser du fullständig betalningsinformation om ditt köp.

  • Våra kreditvillkor: Vi gjorde det enkelt för dig att förvärva teknik idag så att ditt företag inte kan störas på något sätt. Vi erbjuder kredit till de kunder som kan uppfylla våra villkor och enkelt kan betala utestående betalning före förfallodagen. Vanligtvis erbjuder vi kredit till företagskunder endast i 15-30 dagar (med 0% ränta) men det kräver kreditkontrollhistorik. Vi kan förlänga denna kreditperiod och för att göra det måste du kontakta vår försäljningsavdelning. Du kan också köpa produkter genom att välja ”Klarna / Nets Easy / Afterpay” kreditalternativ på kassasidan.
  • Våra finansieringsalternativ: Vi erbjuder enkla finansieringsalternativ vid stora order / affärer utan intresse för företagskunder. Genom att skriva ett avtal med oss ​​kommer du att ingå ett hyresalternativ som för närvarande endast ger max 6-12 månader. Denna hyresmetod kräver en avslappnad kredithistorisk kontroll och efter godkännande är det enkelt att skaffa vad du vill. Vi samarbetar med olika finansiella företag för att hjälpa dig utan svårigheter. Vi accepterar betalningar från olika säkra metoder som direkt banköverföring (Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank), Onlinebetalning, PayPal, Visa, Master Card eller Klarna / Nets Easy / AfterPay.
  • Fakturering: När du har bekräftat en beställning och när du handlar online får du e-fakturan mailad direkt till din e-post. Vi tillhandahåller också en pappersfaktura tillsammans med varorna vid leverans. Alla fakturor har ett utgångsdatum på 12 dagar och vi rekommenderar att du betalar före tidsfristen.

Ja du kan, kontakta oss med ditt beställningsnummer och postnummer så skickar vi dig en ny faktura.

Oroa dig inte, skriv ett mejl på sales@firewallforce.se med bifogad faktura och förklara vad du vill ändra.

För att diskutera detta, kontakta oss så att vi kan hitta ett lämpligt och enkelt sätt för att betala.

Ja, i vissa fall (offlinebeställning) och för nya kunder som inte har någon köphistorik hos oss, kräver vi lite förskott för att säkra din beställning.

Vi välkommer dig för att diskutera detta. Kontakta oss angående detta.

Can't Find What You're Looking For?

Our 24/7 Customer Support is here to help.

Contact Customer Support

Varför köpa från oss?

Från 50% till upp till 90% rabatt

På GPL-prislista. Partipriser med stora rabatter på bulkkvantiteter.

Lågprisgaranti

Vi är öppna för att diskutera dina bekymmer om prissättning om så det önskas. Vi gör vårt bästa för att matcha ditt målpris och det är därför vi är här.

Snabb leverans inom 2-6 dagar

Du får spårningsnummer så att du kan hålla ett öga. Du får ditt köp inom utlovad tidsberäkning.

Gratis Frakt

Vanligtvis skickar och levererar vi varor till din adress helt gratis. Vi har redan beräknat denna kostnad i en mycket rimlig skala. Hör av dig om du vill veta mer.

Säkert Beställning

Du kan handla produkter online hos oss genom att använda säkra betalningsinkörsport eller så kan du mejla oss din förfrågan eller begära en offert / RFQ för offline köp.

Produktrekommendation

Vet du inte vad som är bäst för ditt företag? Inga problem. Vi hjälper dig att välja rätt produkt och i förförsäljningsarbete.

Möjligheter till finansiering

Du kan hyra produkter från oss med 0% ränta eller använda AfterPay när du checkar ut. Detta kräver dock en kreditkontrollhistorik för att godkännas.

Kanaliserade Produkter

Vi säljer kanaliserade autentiska produkter med standardgaranti från tillverkaren. Alla produkter är tillämpliga på garantilicenser och respektive supportavtal.

Lager Tillgänglig

Vi har redo att leverera produkter i våra lager i Sverige och resten av Europa. Kontakta oss för att kontrollera aktuell tillgänglighet för din önskade produkt.